תוכנית אדוורדס של גוגל העניקה למשתתפיה את האופציה להופיע לא רק לצד תוצאות החיפוש הטבעיות, אלא אף מעליהן. המשמעות היא, שאם אתרכם או דף באתר שלכם לא מאונדקס במיקום גבוה במנוע החיפוש, עדיין עומדת בפניכם האופציה לשלם ולזכות במיקום עליון ממומן, המופיע מעל התוצאה הראשונה בגוגל.
איך חושבה הנוסחה למיקום ממומן עליון עד עתה?
עד היום גוגל שיקלל את מדד האיכות של המודעה שלכם ואת מדד האיכות הכללי שלכם כמפרסמים, ביחד עם ההיסטוריה, הכוללת גם את השק"ל (ctr) שלכם, ואת העלות הממשית שלכם לקליק. כלומר, הנוסחה לקחה בחשבון את המתחרים שמדורגים תחתיכם ואת העלויות שלהם לקליק.
פירוש הדבר, שגם אם השיקלול שלכם היה גבוה מספיק כדי להופיע במיקום הראשון, אבל המתחרים שלכם לא שילמו סכום גבוה מספיק לקליק, לא נדרשתם לשלם הרבה מעבר למתחרים ולכן לא הופעתם במיקום הראשון העליון, אלא במיקום הראשון בצד.
מה השתנה?
נוסחת החישוב החדשה תשקלל את אותם מדדים בשינוי אחד: במקום לשקלל את העלות הממשית לקליק, תשוקלל ההצעה המקסימלית שלכם לקליק. כך שגם אם המתחרים שלכם משלמים סכומים נמוכים מכדי להעלות את העלות הממשית שלכם, הביד (הצעה) שלכם עדיין גבוה מספיק כדי למקם את מודעתכם במיקום העליון. למעשה אינכם נדרשים לשלם עליו, אלא להציע הצעה גבוהה מספיק, גם אם בפועל תשלמו פחות.
מה כדאי לעשות?
זה באמת עדיין לא ברור, צריך ומעניין לראות איך שוק הפרסום יתייצב אחרי השינוי החדש ואיך יתנהגו המפרסמים.
בגדול אפשר לאמר, שאם אתם מעונינים להופיע במיקום העליון, הציעו ביד דבוה בהרבה מהעלות הממשית שלכם לקליק, ואם אתם מעונינים להישאר במיקומים בצד, הציעו הצעה קרובה לעלות הממשית שלכם, אחרת גדלים הסיכויים שתוקפצו למעלה.
המפרסמים המנוסים שיודעים איך עושים כסף באינטרנט, למדו שהמיקומים העליונים זוכים למירב הקליקים, אבל לאו דווקא לשיעורי ההמרה הגבוהים ביותר, ולפעמים הם מעדיפים להישאר בין המיקומים העליונים אך הצדדיים.
שינוי הנוסחה יאפשר לנו לזהות דפוסי פרסום ואסטרטגיות- ביד חדשות.
איך חושבה הנוסחה למיקום ממומן עליון עד עתה?
עד היום גוגל שיקלל את מדד האיכות של המודעה שלכם ואת מדד האיכות הכללי שלכם כמפרסמים, ביחד עם ההיסטוריה, הכוללת גם את השק"ל (ctr) שלכם, ואת העלות הממשית שלכם לקליק. כלומר, הנוסחה לקחה בחשבון את המתחרים שמדורגים תחתיכם ואת העלויות שלהם לקליק.
פירוש הדבר, שגם אם השיקלול שלכם היה גבוה מספיק כדי להופיע במיקום הראשון, אבל המתחרים שלכם לא שילמו סכום גבוה מספיק לקליק, לא נדרשתם לשלם הרבה מעבר למתחרים ולכן לא הופעתם במיקום הראשון העליון, אלא במיקום הראשון בצד.
מה השתנה?
נוסחת החישוב החדשה תשקלל את אותם מדדים בשינוי אחד: במקום לשקלל את העלות הממשית לקליק, תשוקלל ההצעה המקסימלית שלכם לקליק. כך שגם אם המתחרים שלכם משלמים סכומים נמוכים מכדי להעלות את העלות הממשית שלכם, הביד (הצעה) שלכם עדיין גבוה מספיק כדי למקם את מודעתכם במיקום העליון. למעשה אינכם נדרשים לשלם עליו, אלא להציע הצעה גבוהה מספיק, גם אם בפועל תשלמו פחות.
מה כדאי לעשות?
זה באמת עדיין לא ברור, צריך ומעניין לראות איך שוק הפרסום יתייצב אחרי השינוי החדש ואיך יתנהגו המפרסמים.
בגדול אפשר לאמר, שאם אתם מעונינים להופיע במיקום העליון, הציעו ביד דבוה בהרבה מהעלות הממשית שלכם לקליק, ואם אתם מעונינים להישאר במיקומים בצד, הציעו הצעה קרובה לעלות הממשית שלכם, אחרת גדלים הסיכויים שתוקפצו למעלה.
המפרסמים המנוסים שיודעים איך עושים כסף באינטרנט, למדו שהמיקומים העליונים זוכים למירב הקליקים, אבל לאו דווקא לשיעורי ההמרה הגבוהים ביותר, ולפעמים הם מעדיפים להישאר בין המיקומים העליונים אך הצדדיים.
שינוי הנוסחה יאפשר לנו לזהות דפוסי פרסום ואסטרטגיות- ביד חדשות.
עשיית כסף באינטרנט, שיווק ופרסום בגוגל אדוורדס
http://www.need-cash-today.blogspot.com
http://www.need-cash-today.blogspot.com